Thu 16 June 2022 | 8:00 pm - 10:00 pm
- , ,

Maya Gallery staff is pleased to invite you to a solo exhibition by Maria Saleh Mahmid: “The Last Pill”
Curator: Ruthi Sagi

Opening: Thursday, 16/6/22, 22:00 – 20:00
Closing: Saturday, 9/7/22

———————-

צוות גלריה מאיה שמח להזמינכם/ן לתערוכת יחיד של מריה סאלח מחמיד: “הגלולה האחרונה”
אוצרת: רותי שגיא

פתיחה: יום חמישי, 16/6/22, 22:00 – 20:00
נעילה: שבת, 9/7/22

התערוכה תוצג בגלריה המרכזית ולצידה בגלריה הצפונית תוצג תערוכה בהשתתפות נועה טראוב וגדי ברנדס.

>>>
אביה של מריה סאלח מחמיד היה סטודנט לסיעוד ופעיל בתנועה הקומוניסטית בישראל. לקראת סיום לימודיו וקבלת התעודה הוא עבר חקירה מטלטלת על ידי שירותי הביטחון, אשר אסרו על העסקתו כאח בבתי חולים וגרמו לו לשנות את מסלול חייו מן הקצה אל הקצה. הוא גלה לאוקראינה, שינה את כיוון לימודיו ועיסוקו ונישא לאישה מקומית שבנתה איתו בית. אישה זו, לודמילה, היא אִמה של מריה. בתערוכה “הגלולה האחרונה” מגוללת האמנית מריה סאלח מחאמיד שלושה סיפורים ממסכת חייו של אביה: שורשים ומשפחה; החקירה והמעבר לאוקראינה. הסיפורים נפרשׂים על מגילת בד קנבס לבן בעירוב של שפות רישום שונות. בתערוכה זו, נוספו לפחם המאפיין את יצירותיה צבעי פסטל עזים ורישום בעפרונות רכים, המעניקים להן ממד חדש. בעבודותיה ניכרים רגשותיה ותנועותיה הספונטניות של האמנית בעת יצירתן; הן נגועות בכאב ובתקווה, בפוליטיקה, בחופש ובמניעתו.

>>>
מריה סאלח מחאמיד חיה ועובדת בעין מאהל, ולמדה לתואר ראשון ושני במכללת “אורנים.” היא נולדה באום אל-פאחם ב-1990 לסאלח, בן העיר, וללודמילה, ילידת קייב, אוקראינה. נשואה לראמי ואמא ללונה, ומצפה בחודש הבא ללידה של ילד שני.
ב-2019 הציגה לראשונה תערוכת יחיד בגלריה “מאיה.” לאחר התערוכה בגלריה “מאיה” הוצגו עבודותיה בתערוכות יחיד במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, במשכן לאומנות בעין חרוד, בגלריה “ארטפורט” בתל-אביב, בגלריית אום אל-פאחם ובתערוכות קבוצתיות שונות, ביניהן בסדנת ההדפס בירושלים.
Check Out The Event Page On Facebook


Looking for more cool events? Sign up to our weekly Events Newsletter to get all kinds of awesome recommendations directly to your inbox!

Sign up to our weekly Events Newsletter here


Looking for more ideas?