Thu 3 June 2021 | 8:00 pm - 11:59 pm
Raw Art - Shvil Ha'MeRets 3, Building 8, 4th Floor, Tel Aviv,

Yaron Attar | Backseat Travelers
Solo show
June 3, 2021 – July 17, 2021
Curator: Maya Bamberger
RawArt Gallery, HaMeretz 3, Tel Aviv
Opening: Thursday, June 3, 8pm

RawArt Gallery is pleased to announce Yaron Attar’s second solo show at the gallery. After a period in which Attar exhibited mostly video works and sculptural installations, in the exhibition ‘Backseat Travelers’ the artist presents a collection of oil and pigment paintings on canvas and cotton paper, as well as spray and oil works on photographs from magazines.

This is another step in the refinement of Attar’s painting syntax, which has been formulated in the exhibitions ‘Lunch with the Twins’, ‘Debts’, and on the artist’s wall ‘Armor’.

The name ‘Backseat Travelers’ is taken from the title of one of the works, in which Attar sprays a pair of figures in a car, from a magazine photo, adding a silvery halo to them. The erased passengers echo the nature of the emerging journey and the degree of their control, or lack of it. Thus, the path and its disruption, the gesture and the flow, the longing and the horror collide through the entirety of the works into a medium-oriented proposal for a painting rooted in the traditions of abstraction.

Check Out The Event Page On Facebook

ירון אתר | הנוסעים במושב האחורי
תערוכת יחיד
3.6.2021-17.7.2021
אוצרת: מאיה במברגר
גלריה רו-ארט, המרץ 3, תל אביב
פתיחה: יום חמישי, 3 ביוני, בשעה 20:00

————————————-

גלריה רו-ארט שמחה להודיע על פתיחת תערוכת היחיד השניה בגלריה של ירון אתר. לאחר תקופה שבה הציג בעיקר עבודות וידאו ומיצבים פיסוליים, אתר מציג בתערוכה ‘הנוסעים של המושב האחורי’ מקבץ של ציורים בצבע שמן ובפיגמנט על בד ועל ניירות כותנה, וכן עבודות בצבעי ספריי ושמן על תצלומים מתוך מגזינים. זהו שלב נוסף בשכלול תחביר הציור של אתר, שנוסח בתערוכות ‘ארוחת צהריים עם התאומות’ (גלריה כברי, 2014), ‘חובות’ (גלריה חזי כהן, 2015) ובקיר האמן ‘שריון’ (גלריה רו-ארט, 2017).

אהובה עזבה ובהליכתה הותירה תצלום שצילמה והזמנה לצאת למסע. שמש בהירה שולחת קרניים מסנוורות לתוך נוף שנכלא בקדמת התצלום בין שני סלעים וכד. הנוף הנשקף דרך הפתח מיתרגם בציור קֶרַעלטורסו שהוא נוף-גוף ירוק-זהוב קטוע איברים שצולל בתוך חלל שחור. משם נרקמת שניות של תשוקה ואימה כלפי הדרך וכלפי מהות נשית ארכיטיפית המרחפת בעוצמתה ממעל ומתגלמת בדמויות שונות בציורים נוספים: אישה מטפסת על צלע הר, אישה מחזיקה בידיה בית חלומות ויד של אישה אחרת חודרת לערוותה שלה, מגרה או מאיימת.

המעבר מהשפה הקולנועית שנחגגה בתערוכה “No Vacance” שאתר הציג בגלריה ב-2018 אל השפה הציורית מאפשר השתהות ממושכת בתוך תמות דומות. הרומנטיקה שהציצה במשחק עם היפוך השקיעה בחמה לקויה מתרחבת אל משטחי צבע שמזמינים היבלעות קונטמפלטיבית. תאונת המכוניות האלימה מתרגמת לחומריות העדינה של הצבע ואיתה לשחרור חלקים מובלעים וטרום מילוליים בתודעה. ניצחון הפראיות על החופשה האידילית מבשיל לכדי איזון והבחנה דקה יותר בין הצורך לברוח לבין ההשתרשות.

שם התערוכה ‘הנוסעים של המושב האחורי’ לקוח מכותרת אחת העבודות שבה אתר מרסס בצבע ספריי זוג בתוך רכב בתצלום ממגזין, ומוסיף להם הילה כסופה. הנוסעים הנמחקים מהדהדים את אופי המסע שמתהווה ואת מידת השליטה, או חוסר השליטה בו. כך, הדרך ושיבושה, הג’סטה והנזילה, ההשתוקקות והבעתה מתנגשים דרך מכלול העבודות גם לכדי הצעה מדיומלית על ציור הנטועה במסורות של הפשטה. אחת הפרקטיקות בהן משתמש האמן היא חזרה אל אותו דימוי, כך שבכל מופע שלו הוא מועבר למצע גדול יותר. הניסיון לשחזר את תאונת החומר לתוך ההיגיון הציורי השונה של המצע הגדול מחייב תשוקה המטעינה פעולה מסדר חדש. על אף שמוצא רוב הציורים בדימויים קונקרטים, נכנסו לתערוכה רק אלה שנחתך החוט שמחבר אותם באופן ישיר למה שהיו. המציאות עצמה מתגלה רק במופעיה הממשיים-חומריים, כלומר דרך הרדי-מייד המגזיני שלתוכו פולש הבדיוני בכתמי צבע אוטמים. הריבוי במוטיבציות ובביטויין והמתח בין המופשט לקונקרטי כמו מואנש בריבוי הראשים שלובשת צללית האמן עם אוזן אחת. על אף הפיצול, מספר העבודות המוצג מצומצם ומנסה לזקק אפשרות אחת לכידה בחלל.

Check Out The Event Page On Facebook


Looking for more cool events? Sign up to our weekly Events Newsletter to get all kinds of awesome recommendations directly to your inbox!

Sign up to our weekly Events Newsletter here


Looking for more ideas?